salam bahagia adik beradik dan rakan seperjuangan.. berpesan2lah kita kepada kebaikan dan laranglah dari melakukan kezaliman sesama sendiri.. waah!!! aku dah x update blog ni rupenye.. tapi baru je seminggu rasenye... tapi rase dah lame pulak. takpe lah... kire ok lah nih.. kali ni aku nak bahaskan sikit pasal orang kita nih.. ini berdasarkan pemerhatian aku saje.. kalau ade yang x puas hati atau rase nak ambik tindakan kat aku.. ape boleh aku buat. aku hanya memberi pandangan aje..

si kolar naik... hahaha... tajuk je dah buat aku jelek nak menulis,. tapi ini lah ape yg berlaku sekeliling kita.. aku bukan nak menyalahkan golongan kolar naik... cume aku jadikan ia sebagai subjek matter dalam permasalahan manusia yg berkaitan golongan ini.. kalo kome x paham sila tanye Diaq Abrar iIka Mohd Ros. die tu berilmu tinggi orangnye..

takde ape pon yg menjadi masalah pada mereka ini. cume agak stereotype rasenye golongan ini. tujuan utama aku menulis bukanlah 100% terhadap pemakaian mereka.. tetapi sikap stereotype mereka itu. jika dilihat secara rawak. golongan ini mungkin akan berada di tempat2 seperti kedai mamak, berambut sedikit highlight dan ade setengahnye membawa walkie talkie ketika melepak.. untuk ape ek ?? ko tu rejimen semboyan diraja ke? ooh.. ade tujuan... sebab nak tau kalo2 ade eksiden... (baru aku tau bomba dan ambulan mmg x cukup kakitangan untuk mengawal keselamatan jika eksiden). tapi rupe2nye bukan lah nak membantu meringankan beban orang yg ditimpa musibah.. mereka lebih kepada advisor kepada si malang.. kalo hidup orang tu.. akan ditanyakan soalan begini "bang.. bumper lu ni kene tukar laa.. rm 400", "bro, lu nye kreta ni kene towing laa.. kalo time2 macam ni mau2 dekat 8 juta ringgit".
hahah.. kau mencari rezeki.. bagus.. tapi takde ke ko rase nak menjaga courtesy ko.. tanye laa ok ke idak mamat tu.. perlukan bantuan perubatan ke.. call laa ambulan ke... kalo kereta tgh jalan tu.. tolong2 laa ape yg patut.. ni dok sibuk parking tepi highway tu.. pasang hazard light.. parking bederet2... buat2 bizi calling sape tah.. babi kau laa kan!! buat semak jalanraya je.. pastu jalan jem sebab ko laa.. adeh.. kenapa marah sgt ni pai ??? hahahaa.. ini bukan marah.. ini nasehat...

~dah tu.. ape masalahnye dengan ko kalo deme nak kolar naik ke.. nak bz ke... bukan kaco ko berak pon pai...

ye tak ye jugak.. aku pon x tau nape.. maybe aku ni sendiri ade masalah dengan orang yg kebetulan menjadi salah seorang dari golongan itu... aku rasakan ye agaknye!! aaah.. aku saje je hiburkan hati menulis tentang telatah manusia nih..
nnt aku akan sambung lagi laa pasal si kolar naik lagi.. sebab banyak lagi jenis manusia yg telah aku perhatikan secara kasar... yelaa kan. manusia ni mane ade yg perfect.. even aku sendiri ade dalam golongan2 yg mungkin stereotype.. tapi aku tak sedar atau terlalu ego untuk mengakuinye... ermm... ape pun.. aku mintak maaf jikalau terkasar bahasa atau terketar lutut.


audio tidak berkumandang kerana waktu maghrib.. sekian
---------
---------
---------