salam sejahtera semua...
dah makan ke?
yang sakit tu dah sihat?
ataupun yang baru lepas pantang tu dah makin sihat ke?
baru lepas basuh motor?? hahahaha.. basuh2 pastu tinggal segalanya k..


oh ye! sebelum aku terlupa aku nak beri sedikit penerangan la.. bukan penerangan sebenarnye.. tapi perhatian... kereta yg member aku nak jual tu da tak jadi jual. sebab beliau dah modified kereta beliau dan baru masuk enjin turbo. tak tahulah aku..
aku nampak tak berapa peduli pasal modifikasi ni.

tak melengahkan masa..terus aku membantai hujah2 berkenaan tajuk yg aku nak masudkan disini.. waaah.. ini sebenarnye ilmu baru yg sebenarnye baru aku sedar kewujudan perkara ini... tajuk nye pon dah sehebat penulisan kali ni. aku persembahkan pada kalian... cara mencari melodi apabila mempersembahkan atau mengilhamkan sesebuah lagu.

sedang aku dok minum susu lembu.. datanglah si zalee lepak dengan kami.. soalan dari apis yg represent soalan aku tu dijawab dengan tenang dan padat isinya oleh zalee.. jadi kredit to this two fuckin person... aku sayang korang...

bai nak cari melodi ni senang je(ayat zalee)... first skali.. instrumen ape ko pakai??? ok senang kata gitar laa kan.. camni ye.. aku pegang chord A.. so ko rase ape kombinasi note2 yg digabungkan untuk membentuk chord A tu?? die mesti samada 2 hingga 5 note yang akan dipegang.. dan kombinasi not2 itu akan menjadi chord. misal kata kite nak chord A. jadi kite kene gabungkan C,G,A,E (ni contoh laa).. roots nye tetap A. tetapi diharmonikan oleh kod2 yg selebihnye.

ape kene pulak dengan melodi??? waaahaha.. susah kan?? melodi pulak berdiri dari element2 yg telah menggabungkan not2 tersebut. contoh kod A tadi... melodi ko mungkin boleh try dari not C,G,A,E.. pilih je mane2 antara 4 not tu.. dan apabila tukar kepada kod C misalnye... still akan ade gabungan2 not2 tersebut. still akan melekat not2 tadi.. sebab ape.... sebabnye sampai kiamat pon not bunyi tetap ade 7.. iaitu CDEFGAB.. jadi jgn laa kamu takut memelodikan irama itu...

masih tak faham? senang kate camni laa... ikut je bunyi yg terdapat dalam kod tersebut... tapi kau kurang kreatif?? haaa.. ini mudah je... perbanyakkan reference... (kan aku dah tekankan reference tu sgt penting). dengar pelbagai genre musik... jgn prejudis... insyaallah anda akan dapat resepi nye...

ok jadi jika tak faham ape yg aku sampaikan ni bolehlaa tinggalkan komentar yg bernas ye... the question mark must be reasonable and suitable for the fuckin situation. if not... you cannot reach the answer and still at the current level.. huh.. bengong lah aku ni.. dah laa gile... berkawan pulak dengan si gile... adeh..

jadi.. sekian saja penulisan aku disini... tak ramai pon yg nak baca bende2 ni. so kalau salah dan silap aku taknak meminta maaf k.. sebabnye takde siape pon nak baca.. sekian



radiohead - high & dry
sex pistols - anarchy in the UK
dead kennedy's - holiday in cambodia
robbie williams & nicole kidman - something stupid
roxette - its must have been love