Salam sejahtera rakan dan taulan.
dah nampak macam aku ni tak reti2 nak update blog agaknye.
memandangkan hari ni aku telah melalui satu proses yang menampakkan bertapa typical dan stereotype nye bangsa aku sendiri maka aku memutuskan utk membuat aduan lah.. eh bukan aduan laa ini kire macam testimonial laa kirenye.

berbalik kepada tajuk asal itu, aku sebenarnye baru lepas mengalami kehilangan barang dari kenderaanku yang mana masalah telah diselesaikan oleh pihak berwajib dan aku berterima kasih kepada yang turut membantu dalam menjadikan plot kisah ini lebih menarik.

si pencuri, kumpulan melayu budak sekolah. sangat cekap dalam membaraikan part2 kenderaanku. malangnya tumpas akibat perancangan yang kurang kemas. (BARANG DILETAKKAN DALAM RUMAH DIMANA MEREKA MELEPAK, PULAK TU AKU SIAP TANYE ADE NAMPAK SAPE2 YG MENCURI DEME TAK MENGAKU. JAWAPANNYE AKU MEMINTA ENCIK2 POLIS JE GELEDAH RUMAH TU). aku bangga tgk macamana anak melayu tu bertapa hebat dan kemas membuat kerja2 mencuri dan aku juga turut kagum akan lakonan mantap dari mereka2 tersebut. malangnya kau itu hanyalah melayu. yang bodoh dan pukimak... ape boleh buat.. orang bodoh buat kerja bodoh kene tindakan bodoh dan akhirnya terbukak segala pekung yang tersemat.

si ayah pula nampaknya macam seorang yang bersifat protektif terhadap anaknya (siapa tak sayang anak ye dak) sampaikan cube memujuk rayu dan secara soft sell nye nampak macam ade ugutan2 samseng babi-babian. tahniah dan syabas untuk bangsa anda sendiri.. aku sangat2 besyukur masih ade ayahanda yang membela nasib anak walaupun tahu dan sedar si pukimak tu adalah pencuri kelas bawahan (mencuri barang yang tak berapa grand). takpa laa uncle.. bagi laa peluag budak2 ni merasa hidup di lokap.. lagipun nnt ade laa cerita diorang nak bgtau anak2 diorang nnt kan..

dan datang lagi satu hal nih... haih... ini yg aku tak paham. masih lagi wujud pemikiran begini.. baik yang tua nak ajal, budak hingusan yang bodo dan makan aiskrim, dan abang2 yang berbeg silang. haih.. setiap kali ade kes mencuri, samun, kantoi atau ape2 mesti laa ade pekida2 nak backup budak yg konon adik die laa.. wei bodoh... kau igt bende persatuan mungkar tu bole melayakkan ko backup orang yg bersalah ke?? ataupun ko rase dah cukup besar cable ko sampaikan takde sape bole usik budak ko?? patut nye orang macam ko perlu membenteras perkara2 jenayah ni.. bukan backup budak lahanat yang mencuri.. ape punye pemikiran laa... asal pekida je salam cangkuk... asal pekida je beg silang.. asal pekida je adik2 saya.. asal pekida je saya dok kawasan ni... babi kau laaa..

jadi kesimpulan nya disini.. memang si tipikal2 ni akan wujud jika berlaku kes2 dibalai.. kalau anda semua tak percaya ambik laa masa beberapa hari lepak di balai polis.. mesti akan ade laa kelibat beg silang memandu satria atau wira lengkap sticker hijau kuning merah.. haih... sampai bile lah sumpahan ni nak berakhir.. aku meluat dah ngn korang ni, cuba laa jaga reputasi tu sket..


sekian wassalam..

berbanyak2 terima kasih

kawan2 baik ku
jiran si auww yang mengancam dan berhati baik
pihak berkuasa yang komited (susah aku nak puji polis nih)
guard2 india yang aku rase lebih mulia dari bangsa2 aku yang bodo ni
si uncle jahat yang membenarkan rumahnye digeledah
jiran2 cina yang nampak macam caring tapi takleh berbuat ape2.